Zašto je doručak najvažniji obrok u danu?

header-image

Kako bi se pokrenuo metabolizam i mozgu osigurala potrebna energija, prvi dnevni obrok ne smije se predugo odgađati, a nipošto preskakati.

Nakon osam do deset sati sna i posta organizam je ujutro u prvom stadiju gladovanja. Kako bi se pokrenuo metabolizam i mozgu osigurala potrebna energija, prvi dnevni obrok ne bi trebalo predugo odgađati, a nipošto preskakati. Doručak nije važan samo radi unosa energije na početku dana, već određuje i kakve će biti djetetove prehrambene potrebe u ostatku dana. Osim toga, bolja produktivnost, samokontrola i pažnja svojstvene su djeci koja redovito doručkuju.

No nije svejedno hoće li odabrani doručak biti samo bogat energijom ili će osigurati i hranjive tvari te energiju koja se polako otpušta. Dapače, sastav obroka određuje i njegov učinak na ponašanje i produktivnost djeteta. Stoga je pri strukturiranju doručka vrlo važno voditi računa o konačnom učinku sastava obroka na koncentraciju glukoze u krvi (tzv. šećer u krvi).

Sitost je važna i roditeljima i djeci, no nije svejedno postižemo li je masnim i slatkim/slanim obrokom koji opterećuje probavu (npr. pekarskim proizvodima) ili doručkom koji samo sadrži energiju (hrskave pahuljice, sok, bijeli kruh i džem, čokoladni namaz i sl.), što ga čini obrokom tzv. niske nutritivne gustoće.

Kako bismo potaknuli zdravu sitost, iznimno je važno da se doručkom osigura balansirani unos proteina, masti te vlakana, po mogućnosti namirnicama raznolikih boja.